Má to svůj důvod, proč se tomuto motocyklu říká „Freeride“. Zcela nový, interně vyvinutý model KTM FREERIDE E je nejnovějším elektrickým motocyklem značky a využívá všechny pokročilé funkce a výhody technologie 21. století: nenáročnou údržbu, bezemisní a tichý provoz, jednoduché ovládání. Zaujme jak začínající jezdce, tak zkušené borce, které motivuje k tomu, aby posouvali své limity. Je vhodný do každého terénu, ať už se jedná o zpevněný povrch, enduro, lehký offroad nebo prostě svobodné prozkoumávání nových cest. Nový model KTM FREERIDE E nepostrádá pro KTM typický READY TO RACE charakter a design, který zaujme ty, kdo se chtějí odlišit a také dělat věci jinak. Deset let poté, co KTM přestavila světu první koncept FREERIDE E, přichází tento kompletně nový model, který oživuje touhu vydat se kamkoli a kdykoli.
Elektromotor se jmenovitým výkonem 11 kW, který krátkodobě nabízí až 19,2 kW, více než 37 Nm točivého momentu a maximální rychlostí 95 km/h, je vodotěsný a prachotěsný a plně odpovídá celkovému charakteru a agilnímu chování tohoto stroje.
KTM FREERIDE E využívá stejný LCD přístrojový panel jako enduro modely řady KTM EXC. Tento odolný displej zobrazuje vždy jen jeden údaj, aby se jezdec mohl plně soustředit na jízdu. Pomocí dvojice přepínačů lze možnostmi displeje snadno listovat. Obrazovky nabízí informaci o stavu nabití akumulátoru, vybraném jízdním režimu nebo úrovni rekuperace včetně tachometru, hodin, doby jízdy a celkové doby provozu.
KTM FREERIDE E nabízí tři jízdní režimy vhodné pro různé situace nebo výkonové parametry. Využít lze rovněž tři úrovně rekuperace, které pomohou zvýšit účinnost motoru a také prodlouží výdrž akumulátoru: OFF, MID a HIGH. Lze je volit nezávisle na vybraném jízdním režimu, což zajišťuje flexibilní hospodaření s energií modelu KTM FREERIDE E. K aktivaci jízdních režimu a dalších funkcí slouží ergonomický multifunkční přepínač se čtyřmi tlačítky umístěný na levé straně řídítek.
Společnost KTM u modelu KTM FREERIDE E kladla důraz na pocit lehkosti, snadnou ovladatelnost a agilitu. Vyvinula proto podvozek, systém pohonu a akumulátor, jejichž umístění snižuje těžiště motocyklu. Motor i akumulátor jsou zavěšeny v rámu z chrom-molybdenové oceli, takže podvozek zůstává štíhlý a lehký. Výška sedadla u modelu KTM FREERIDE E je 910 mm.
Díky vidlicím WP XACT s průměrem vnitřních noh 43 mm je přední kolo velmi reaktivní, ale zároveň drží jako přibité, když je potřeba. Nastavit ho lze velmi jednoduše díky jednomu tlakovému ventilu a dodávané vzduchové pumpě pro nastavení předpětí a také ovládacím prvkům pro nastavení stlačení a odskoku. Plně nastavitelný tlumič WP XPLOR PDS poskytuje 250 mm zdvihu.
Brzdový systém BRAKTEC zaručuje famózní brzdný výkon a využívá 260mm kotouč vpředu a 240mm vzadu. Jedním z hlavních rozdílů oproti ostatním modelům v portfoliu KTM je montáž přední i zadní brzdy na řídítka NEKKEN. Možnost ovládat rukama obě brzdy umožňuje jezdci lépe se soustředit na polohu těla a pozici ve stupačkách.
Lithium-iontový akumulátor MX50 s hmotností 29 kg byl testován a osvědčil se za těch nejextrémnějších podmínek. Navíc je zkonstruován tak, aby bylo možné ho vyměnit. Akumulátor lze snadno demontovat z motocyklu za méně než 10 minut. Pyšní se odolností IP67 a kapacitou 5,5 kWh. Jmenovité napětí akumulátoru se pohybuje kolem 50 V a jeho životnost dosahuje více než 1000 nabíjecích cyklů, než jeho SoH poklesne na 80 %. Typická výdrž při enduro jízdě se pohybuje mezi 2 a 3 hodinami.
Model KTM FREERIDE E je vybaven 660W nabíječkou a z běžné domácí zásuvky se plně nabije za 8 hodin. Kapacity 20–80 % lze dosáhnout za 4–5 hodin.
Motocykl KTM FREERIDE E je vybaven rovněž „roll-over“ senzorem, který v případě převrácení stroje odpojí napájení.
VÝROBCE | KTM Sportmotorcycle GmbH |
KROUTÍCÍ MOMENT | 37.6 Nm |
CHLAZENÍ | Liquid cooled motor / air cooled MDU |
VÝKON | 11 kW |
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY | 260 mm |
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY | 220 mm |
PŘEDNÍ BRZDA | Kotoučová brzda |
ZADNÍ BRZDA | Kotoučová brzda |
ŘETĚZ | 520, Non-sealed |
SUCHÁ HMOTNOST | 109 kg |
PROVEDENÍ RÁMU | Chrome-molybdenum steel frame |
SVĚTLÁ VÝŠKA | 345 mm |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | WP XPLOR shock absorber with PDS |
VÝŠKA SEDADLA | 910 mm |
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ | 65.6 ° |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) | 250 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) | 240 mm |
TRAKČNÍ BATERIE | MX50 Lithium-Ion Battery |
KAPACITA BATERIE | 110 Ah |
DOBA NABÍJENÍ 0-100% | 540 min. |
DOBA NABÍJENÍ 0-80% | 420 min. |
NAPĚTÍ NABÍJEČKY | 90 - 265 V / 50 - 60 Hz |
NABÍJECÍ VÝKON | 660 W |
ENERGETICKÁ KAPACITA | 5.54 kWh |
ELEKTROMOTOR | 50,4 V - PMSM |
MAXIMÁLNÍ OTÁČKY MOTORU | 12000 rpm |
BARVA | ORANGE |
MODELOVÝ ROK | 2025 |
ZDVIHOVÝ OBJEM | ELEKTRO |
ŘÍDÍTKA | Neken, hliník O 28/22 mm |
ROZVOR | 1455 mm |
KONSTRUKCE ZADNÍ VZPĚRY RÁMU | Aluminium / Polyamide Glass Fiber |
SEKUNDÁRNÍ PŘEVODOVÝ POMĚR | 13:50 |
ROZMĚRY PNEUMATIK | 90/90; 120/90 |
ROZMĚRY KOL | 1.60 x 21"; 2.15 x 18" |
MAXIMÁLNÍ VÝKON | 19,2 kW |