Sportovnější postoj, větší cílevědomost a extrémní modernizace. Model KTM 990 DUKE R přináší na trh s motocykly Naked ve střední váze nový náboj a maximální bojovnost, která vás dostane dál a rychleji. Stanovuje nový standard s vyšším výkonem 130 k, je o 2 kg lehčí a pyšní se ostřejší ergonomií ve spojení s vylepšeným odpružením WP APEX a dosud nevídanými elektronickými funkcemi.
Od plně nastavitelného předního odpružení WP APEX – včetně vylepšené, tužší 48mm vidlice – a zadního s tlumičem WP APEX až po nastavitelná řídítka a páčky je volba ideálního sportovně zaměřeného nastavení jen na vás. Odhodlání je poslední složkou, která ti pomůže získat náskok před ostatními.
Nový přístrojový panel TFT s dotykovou obrazovkou na šířku, jehož úhlopříčka se zvětšila na 8,8", posouvá svou intuitivní konstrukcí a indukční technologií funkčnost na novou úroveň. Díky vylepšené čitelnosti a optimalizaci je naprosto READY TO RACE. Kompletní informace jsou k dispozici v TECHNICKÉ PŘÍRUČCE KTM.
Agresivní charakter a písmeno „R” na spoilerech nádrže, které okamžitě signalizuje jeho špičkovou DNA, jezdce na první pohled okamžitě přesvědčí o tom, že jde o model THE PUNISHER. Bílé barevné provedení, které čerpá inspiraci z různých historických modelů řady KTM a ve výsledku splňuje moderní požadavky, je stejně cool jako odvážné – v rychlosti i v klidu.
Když se den změní v noc, dynamický lehký LED světlomet, kterým je motocykl KTM 990 DUKE R vybaven, splní svůj účel, a to navíc s inteligentním nádechem.
Denní světla automaticky upravují intenzitu a funkci za šera, automatické potkávací světlo nabízí pomoc tím, že zůstane chvíli svítit i po skončení jízdy, a jeho vylepšení jsou zřejmá.
Paralelní dvouválcový motor LC8c verze R s objemem 947 cm3 má výkon o 7 koní vyšší – ze 123 na 130 koní – a točivý moment 103 Nm.
Vylepšené mapování uvolňuje jeho sílu zevnitř a poskytuje adrenalinový zážitek, který je zásluhou nejkompaktnějšího dvouválce ve své třídě. Výsledky založené na platformě modelu KTM 990 DUKE, který je již v nabídce, hovoří samy za sebe. Jednoduše řečeno, to nejlepší je ještě lepší.
Vyber si svůj výkon jako nikdy předtím díky novému konceptu jízdních režimů, který umožňuje přizpůsobení všech parametrů. Čtyři standardní režimy – Rain, Street, Sport a nově zavedená možnost Custom – nabízejí další úroveň personalizace, zatímco další trojice výkonnostních konfigurací Track a Custom je k dispozici jako technické příslušenství. Aby ses mohl informovaně rozhodnout, které technické příslušenství ti bude nejlépe vyhovovat, využívej po dobu prvních 1 500 km všechny funkce v DEMO REŽIMU.
Odlož všechny kecy stranou a vydej se na závod s časem. Nebo se svými konkurenty. Tk či tak režim Track posouvá srovnání na hodnotu 11. Bez problémů si poradí se svou hmotností a zaručuje, že budeš na trati kroužit s náležitou intenzitou.
Vezmi si, co potřebuješ, vypusť, co nepotřebuješ – odezva na plyn je zásadní a systém Launch Control je na startovní čáře v centru dění. V režimu Track lze funkci Anti-wheelie nastavit na pět úrovní, od velmi nízké po velmi vysokou, nebo ji vypnout.
Myslíš si, že zatáčky jsou důležité? To jsou. Ale počkej, až si vyzkoušíš startovací schopnosti motocyklu KTM 990 DUKE R.
Systém Launch Control ti pomůže zrychlit s pomocí asistentů využívaných profesionály a vyvinutými pro nejvyšší závodní úrovně a umožní ti získat náskok před konkurencí.
Model R je tužší než jeho předchůdci a přináší odvážnější postoj. Díky o 15 mm vyšší výšce sedla a stejné světlé výšce je navržen tak, aby působil co nejkompaktněji a zároveň vyhovoval širokému spektru jezdců. Výsledkem je nejlehčí, nejhbitější a nejvýkonnější Naked model střední třídy.
Stačí se podívat na model KTM 990 DUKE R a jeho účel je zřejmý. Tento jednomístný stroj je postaven pro závodění, a přestože může vozit i spolujezdce, jeho cílem je především výkon. Základní charakter sedadel se sice nezměnil, ale díky vylepšenému odpružení měří 840 mm (z 825 mm). Klíčová je agilita, aniž bys musel obětovat to, co bys od něj očekával na silnici.
Funkce hliníkových stupaček, které jsou výrazné a modernizované s agresivním záměrem, byla změněna – nyní jsou umístěny o 33 mm dozadu a o 12,5 mm nahoru. Díky tomu jezdec získá větší úhel náklonu umožňující rychlou jízdu.
Při vývoji trubkového rámu modelu KTM 990 DUKE, který je také základem verze R, byla prioritou torzní tuhost a pocit jezdce. Je postaven s ohledem na sportovní charakter a jeho hbitost i stabilita se snoubí s pohlcujícím zážitkem z jízdy. Byl zaveden aktualizovaný bod uchycení závěsu, aniž by byla ovlivněna hodnota tuhosti stroje. Je také vybaven hliníkovým, tlakově litým pomocným rámem, do kterého je integrováno boční sání vzduchu, které plní svou funkci a podílí se i na tvaru stroje.
U nového modelu LC8c Nakeds byla poprvé použita konstrukce kyvné vidlice s přepákováním, jejíž tvar je z boku vizuálně stejný jako u modelu KTM 990 DUKE, ale nahoře byla upravena tak, aby navazovala na systém přepákování. Méně materiálu znamená více místa, což umožňuje připojení trojúhelníkové páky a tlačných tyčí k rámu. Stále gravitačně lité, stále flexibilní a revoluční při svém zavedení.
Pocit z přední části motocyklu KTM 990 DUKE R nabývá nového významu díky 48mm vidlici WP APEX Open Cartridge upside-down se zdvihem 143 mm. Je o 34 % tužší a má vylepšená nastavení, která podporují extrémní výkon, ve spojení s novými kovanými hliníkovými trojitými brýlemi vidlice, které odpovídají pružnosti vidlice. Jezdci se mohou spolehnout na pocit většího posazení a lepšího ovládání. Je plně nastavitelná, snadno se nastavuje a vzbuzuje důvěru od prvního vjetí do zatáčky.
Nový zadní tlumič WP APEX doplňuje vidlici a poskytuje nejmodernější odpružení. Konkrétně vzadu byl zdvih snížen o 10 mm na 140 mm ve srovnání se stávajícím modelem KTM 990 DUKE, který vyniká lineárním odpružením, jež zachovává pohodlí i v klidnějším prostředí.
Získejte přilnavost s pneumatikami Michelin Power Cup 2 – 120/70-R17 vpředu a 180/55-R17 vzadu – namontovanými na motocyklu KTM 990 DUKE R, které poskytují vynikající výkon v různých silničních podmínkách. Spolu s koly z lehké slitiny, která jsou upravena a převzata z modelu SUPER DUKE R.
Větší výkon a lepší ovladatelnost přirozeně vedou k vyšší rychlosti, ale o brzdění vpředu se starají radiálně uložené čtyřpístkové monoblokové třmeny Brembo Stylema a nastavitelný hlavní brzdový válec Brembo MCS. Větší plovoucí kotouče, lehčí komponenty a přesnější pocit zajišťují dokonalou zpětnou vazbu, když je to důležité.
ROZVOR | 1481 mm |
CHLAZENÍ | Chlazený kapalinou s tepelným výměníkem voda/olej |
KROUTÍCÍ MOMENT | 103 Nm |
BARVA | WHITE |
PROVEDENÍ RÁMU | Chrom-molybdenový ocelový rám využívající motor jako zátěžový prvek, obalovaný práškem |
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY | 320 mm |
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY | 240 mm |
PŘEDNÍ BRZDA | 2x radiálně namontovaný 4pístový brzdový třmen |
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ | WP APEX 48 |
PŘEVODOVKA | 6stupňová |
ŘETĚZ | 520 X-Ring |
MODELOVÝ ROK | 2025 |
SUCHÁ HMOTNOST | 179 kg |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | WP APEX PRO 7746 |
KAPACITA BATERIE | 10 Ah |
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ | 65.9 ° |
VÝROBCE | KTM Sportmotorcycle GmbH |
VÝŠKA SEDADLA | 840 mm |
ZADNÍ BRZDA | Jednopístkový plovoucí brzdový třmen, brzdový kotouč |
SVĚTLÁ VÝŠKA | 210 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) | 143 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) | 140 mm |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 947 cm3 |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 990 |