Motocykl KTM 890 ADVENTURE R dokazuje, že cíl cesty je až druhořadý. Motocykl KTM 890 ADVENTURE R si poradí se vším, co mu předložíš – od dálnice přes štěrkové serpentiny až po náročné singletracky. Díky živému motoru, chirurgicky přesnému řízení v terénu a příkladnému komfortu si každou jízdu opravdu vychutnáš.
Ne, motocykl KTM 890 ADVENTURE R nevyměkl. Právě naopak, KTM pomůcky jezdce jsou vyvinuty tak, aby zlepšily celkový zážitek z jízdy tím, že ti poskytnou ještě lepší kontrolu v různých jízdních situacích. Ba co víc, nechybí ABS, MTC nebo JÍZDNÍ REŽIMY, díky nimž ze svého stroje vydoluješ naprosté maximum, ať už při jízdě po asfaltu nebo v drsném terénu.
Nejnovější generace MTC od KTM zlepšuje trakci na vozovce prostřednictvím pokročilé jednotky 6D IMU (Inertial Measurement Unit). Nejenže reguluje a ovládá jakýkoli prokluz zadního kola, ale také zabraňuje nekontrolovanému zvedání předního kola. Tyto dvě síly dohromady zajišťují motocyklu tu nejlepší možnou akceleraci. V kombinaci s dalšími daty ze senzoru náklonu pak dokáže tento systém detekovat a kontrolovat zvedání předního kola při přidání plynu a zajišťuje nejen příkladnou stabilitu, ale také plynulé dosednutí kola na vozovku i akceleraci.
Díky 9,3MP jednotce ABS můžeš jít tvrdě na brzdy s naprostou jistotou. Jezdci mohou využívat maximální brzdný výkon i při zatáčení, protože 6D senzor se o všechnu těžkou práci postará sám. 6D senzor nepřetržitě monitoruje a vyhodnocuje aktuální jízdní dynamiku motocyklu, zvyšuje bezpečnost a zajišťuje vyšší stabilitu při brzdění. Takto pokročilá technologie ABS dosud nemá konkurenci. Zajišťuje přesné a efektivní brzdění a maximální úroveň bezpečnosti.
Jednodílné sedlo motocyklu KTM 890 ADVENTURE R nabízí neomezený pohyb i při jízdě v náročném terénu. Nabízí však také komfort při dlouhých silničních jízdách. Jezdci, kteří chtějí mít stroj všestrannější, mohou využít katalog dílů PowerParts, kde najdou vyhřívaná ergonomická sedla nebo sedla pro spolujezdce.
Režim Offroad ABS se u motocyklu KTM 890 ADVENTURE R zapne automaticky, jakmile zvolíš režim Offroad nebo Rally. To znamená, že funkce ABS na předním kole je omezená a na zadním kole je pak zcela deaktivovaná, aby mohl jezdec využívat skluz zadního kola při průjezdu zatáčkami. Stručně řečeno – více brzdné síly a kontroly v terénu, když to potřebuješ, a možnost drtit to na trailu, když brzdit nepotřebuješ.
Motocykl KTM 890 ADVENTURE R je vybaven pneumatikami MITAS ENDURO TRAIL, které jsou speciálně optimalizované pro KTM. Jedná se o ideální volbu pro jezdce, kteří hledají vysokou odolnost, dobrou ovladatelnost a dlouhou životnost při jízdě na zpevněném povrchu a kteří zároveň ocení možnost zdolávat terén a traily s lehkostí.
Model KTM 890 ADVENTURE R poskytuje nejen špičkový výkon odpružení, ale také lepší jízdní komfort. Vzhledem k tomu, že tento stroj využívá to absolutně nejlepší odpružení, jaké je ve světě adventure motocyklů dostupné, mohou se na něm jezdci s naprostým klidem vydat i do toho nejnáročnějšího terénu. A nezapomněli jsme zmínit, že jak vidlici, tak i tlumič lze velmi snadno nastavit?
Přední vidlice inspirovaná vítězným dakarským speciálem KTM 450 RALLY dodává modelu KTM 890 ADVENTURE R ten pravý READY TO RACE vzhled. Konstrukce pod kapotáží využívá dvě vyztužené hliníkové konzoly, které zajišťují maximální tuhost přední masky, větrného štítku i přístrojového panelu. Nechybí odolná in-mold grafika nebo vysoký přední blatník, který umožňuje volné otáčení předního kola i v náročných podmínkách. Motocykl KTM 890 ADVENTURE R je připraven na jakékoli dobrodružství.
KTM 2025 890 ADVENTURE R jezdí pod nezaměnitelnými KTM R a READY TO RACE barvami, tedy zcela novou bílou, oranžovou a modrou grafikou. Namísto běžných nálepek je grafika vyrobena pomocí technologie in-mold, která nabízí vyšší kvalitu provedení a především odolnost.
Větrný štítek plní u modelu KTM 890 ADVENTURE R navzdory svému kratšímu provedení dvojí funkci. Nižší profil umožňuje jezdci volnější pohyb při jízdě ve stupačkách a také zajišťuje ničím nerušený výhled vpřed. Na druhou stranu v kombinaci s kapotáží zajišťuje ochranu před větrem při rychlých dálničních přesunech mezi traily.
Se špičkovým TFT displejem s úhlopříčkou 5" budeš mít dokonalý přehled o všem podstatném. Každá funkce se zobrazuje pomocí přehledné infografiky motocyklu, aby jezdec přesně věděl, kde najde příslušné nastavení. Displej z lepeného minerálního skla zajišťuje optimální odolnost vůči poškrábání i nechtěným odleskům. Volitelná jednotka Connectivity Unit umožňuje propojení mezi aplikací KTMconnect a TFT displejem motocyklu prostřednictvím Bluetooth, na kterém lze zobrazovat podrobné pokyny navigace Turn-by-Turn+, hudbu, příchozí hovory nebo získat rychlý přístup k asistenční službě KTM.
Se špičkovým TFT displejem s úhlopříčkou 5" budeš mít dokonalý přehled o všem podstatném. Každá funkce se zobrazuje pomocí přehledné infografiky motocyklu, aby jezdec přesně věděl, kde najde příslušné nastavení. Displej z lepeného minerálního skla zajišťuje optimální odolnost vůči poškrábání i nechtěným odleskům. Volitelná jednotka Connectivity Unit umožňuje propojení mezi aplikací KTMconnect a TFT displejem motocyklu prostřednictvím Bluetooth, na kterém lze zobrazovat podrobné pokyny navigace Turn-by-Turn+, hudbu, příchozí hovory nebo získat rychlý přístup k asistenční službě KTM.
Motocykl KTM 890 ADVENTURE R přijíždí na trail s bezkonkurenční technologií. Je vybaven celým arzenálem jízdních asistentů, jízdních režimů, systémem ABS i kontrolou trakce – a nechybí ani možnost připojení smartphonu. Jedná se o špičkovou mašinu z kategorie středních adventure strojů. Jízdní zážitky lze dále vylepšit pomocí volitelných doplňků, jako je například Quickshifter+ nebo tempomat. Novinkou je také režim Demo, který jezdcům umožní vyzkoušet si všechny technologie během prvních 1500 km.
Celková geometrie modelu KTM 890 ADVENTURE R byla navržena s ohledem na snadné ovládání, pohodlí při delších výpravách a bezkonkurenční schopnosti v terénu. Při konstrukci se dbalo zejména na pevnost, proto je použit trubkový rám z chrom-molybdenové oceli a motor představuje stěžejní prvek snižující hmotnost a celkové rozměry stroje. Veškeré designové a konstrukční inovace jsou podřízeny kompaktním rozměrům a nízké hmotnosti.
S lehkou a pevnou konstrukcí je pomocný rám dokonale vybavený na dobrodružství. Motocykl pod tebou musí něco vydržet. Ocelový příhradový pomocný rám je kompaktní, lehký a také dostatečně odolný, aby unesl plná zavazadla a spolujezdce i v náročných podmínkách extrémních expedičních jízd.
Motocykl KTM 890 ADVENTURE R je díky high-end tlumiči řízení pevný jako skála v jakékoli rychlosti. Tlumič řízení zajišťuje v každé situaci neochvějný klid, protože udržuje přední kolo zcela stabilní i při průjezdu ostrými zatáčkami nebo při jízdě na nerovném povrchu.
KOLA | Kola s drátěným výpletem s hliníkovými bezdušovými ráfky |
TLUMIČ VÝFUKU | Nerezový ocelový primární tlumič a sekundární tlumič |
ŘÍDÍTKA | Hliník, zužující se O 28/22 mm |
ROZVOR | 1.528 mm |
KONSTRUKCE ZADNÍ VZPĚRY RÁMU | Chromium-Molybdenum-Steel trellis, powder coated |
VZTŘIKOVÁNÍ | DKK Dellorto (Throttle body 46mm) |
PRIMÁRNÍ POHON | 39:75 |
SEKUNDÁRNÍ PŘEVODOVÝ POMĚR | 45:16 |
STLAČENÍ | 13.5 |
ROZMĚRY PNEUMATIK | 90/90; 150/70 |
ROZMĚRY KOL | 2.50 x 21"; 4.50 x 18" |
CO2 EMISE | 103 g/km |
EMS | Bosch EMS s RBW |
CHLAZENÍ | Chlazený kapalinou s tepelným výměníkem voda/olej |
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.) | 20 l |
KROUTÍCÍ MOMENT | 100 Nm |
MAZÁNÍ | Nucené olejové mazání se 2 olejovými čerpadly |
BARVA | ORANGE |
DRUH KONSTRUKCE | 2válcový 4dobý řadový twin |
PROVEDENÍ RÁMU | Chrom-molybdenový ocelový rám využívající motor jako zátěžový prvek, obalovaný práškem |
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY | 320 mm |
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY | 260 mm |
PŘEDNÍ BRZDA | 2x radiálně namontovaný 4pístový brzdový třmen |
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ | WP XPLOR-USD, O 48 mm |
PŘEVODOVKA | 6stupňová |
ŘETĚZ | 520 X-Ring |
MODELOVÝ ROK | 2025 |
SPOJKA | Cable operated PASC slipper clutch |
SPOTŘEBA PALIVA | 4.4 l/100 km |
STARTÉR | Elektrický startér |
SUCHÁ HMOTNOST | 200 kg |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | WP XPLOR-Monoshock |
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ | 63.7 ° |
VRTÁNÍ | 90.7 mm |
VÝKON | 77 kW |
VÝROBCE | KTM Sportmotorcycle GmbH |
VÝŠKA SEDADLA | 880 mm |
ZADNÍ BRZDA | 2pístový plovoucí brzdový třmen |
SVĚTLÁ VÝŠKA | 263 mm |
ZDVIH | 68.8 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) | 240 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) | 240 mm |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 889 cm3 |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 890 |