KTM 790 DUKE má pověst, která ho předchází. Nejenže je omračujícím způsobem přesný, nabízí bezkonkurenční agilitu, kterou bys čekal od jednoválce, a nechybí mu ani masivní zátah dvouválce, ale také jde o seriózního pouličního rváče. KTM 790 DUKE využívá nekompromisní paralelní dvouválec LC8c se zdvihovým objemem 799 cm3, který je vsazen do jednoho z nejlehčích a nejkompaktnějších podvozků. Je proto rychlý především tam, kde na tom záleží nejvíc – v zatáčkách.
Vícebarevná kombinace relevantních informací v přehledném provedení. Když budeš zvyšovat otáčky motoru, dílky na displeji budou měnit barvu. Buďto tě pobídnou k přidání plynu, nebo tě upozorní na to, že motor je ještě studený. Displej také automaticky přizpůsobí své osvětlení okolnímu světlu a změní se na závodní, když zvolíš režim jízdy Track.
100% DUKE. Motocykl KTM 790 DUKE je záměrně NAKED a je na to hrdý – zaujme agresivním vzhledem, výraznými liniemi a zcela jasnými úmysly. Stejně jako originální skalpel je ostrý jako břitva a nic neskrývá.
LED světlomet propůjčuje modelu KTM 790 DUKE nejen výhružný pohled, ale také zajišťuje, že se při noční jízdě vymaní z temnoty. Hlavní světlomet je po stranách lemován dvěma LED pruhy, které slouží jako denní svícení, ale jsou jasně vidět i v noci.
Tento vodou chlazený motor s osmiventilovým rozvodem DOHC poskytuje točivý moment 87 Nm při 8000 ot./min a prakticky hned za ním následuje maximální výkon s hodnotou 105 k – na vybraných trzích je nyní k dispozici verze pro model L s výkonem sníženým na 95 k. Pokročilý systém elektronického plynu zaručuje skvělé dávkování výkonu a rovněž nízkou spotřebu paliva a nízké emise. Dokáže také zařvat.
Jezdci si mohou vybrat ze čtyř jízdních režimů, konkrétně SPORT, STREET, RAIN a TRACK. Režim STREET je výchozím nastavením a je určen pro pohodlnou jízdu po městě, režim RAIN přijde ke slovu, jakmile začne být trochu kluzko. Režim SPORT oceníš, když si chceš jízdu trochu přikořenit, ovšem až v režimu TRACK ti KTM 790 DUKE nabídne plný výkon a možnost omezit kontrolu trakce, vyrovnanou reakci na plyn nebo možnost vypnout funkci proti zvedání předního kola.
KTM 790 DUKE je agresivní motocykl, který jezdcům nabízí pohodlnou ergonomii. To je klíčem k jeho dlouhodobému úspěchu. Úzký podvozek i motor, pohodlná výška sedla, vzpřímená poloha sezení a spousta místa na nohy neomezují světlou výšku při náklonu, zatímco stupačky zajišťují extrémně štíhlý profil při jízdě v soutěskách.
Ve výšce 825 mm si menší i vyšší jezdci mohou motocykl užít v plném náklonu, aniž by ztratili přehled o možnostech jeho každodenního využití. Povrch sedla je přilnavý, ale stále jezdci umožňuje se na stroji lehce pohybovat. Byl vyvinut tak, aby dobře fungoval s textilem i kůží, a pamatuje tedy na širokou škálu jezdců a jízdních stylů. Potah sedla využívá stejný materiál a nabízí kombinaci agresivního vzhledu a pohodlí. S nižším sedlem z nabídky KTM PowerParts lze dosáhnout výšky sedla 805 mm.
Lité hliníkové stupačky se starají o pohodlnou jízdní polohu v sedle KTM 790 DUKE. Stále však nabízejí maximální světlou výšku, a umožňují tak dosažení velkého náklonu. Nastavitelné stupačky jsou k dispozici jako volitelné příslušenství KTM PowerParts pro ty, kteří si chtějí jízdu užít na maximum.
Základem špičkové ovladatelnosti modelu KTM 790 DUKE je dynamický nosný trubkový rám. Technici se zaměřili na jediný cíl – vytvořit pevný a kompaktní podvozek umožňující ostřejší jízdu v zatáčkách a větší úhly náklonu, abys mohl zatáčkami projíždět s extrémní citlivostí.
Kyvná vidlice s otevřenou žebrovou konstrukcí, litá pod tlakem, je pečlivě vyrobena a byla optimalizována z hlediska tuhosti a stability, přičemž stále nabízí vynikající pružnost. Pomocí přímého spojení se zadním tlumičem dochází k omezení složitosti a počtu součástí.
Upside-down vidlice od WP Suspension s průměrem noh 43 mm, otevřenou patronou a split konstrukcí se postará o dokonalé vedení předního kola. Technologie rozdělené funkce split znamená, že jedna noha obstarává tlumení komprese a druhá noha tlumení odskoku, což umožňuje lepší vyladění chování celé vidlice. Pružiny vidlice jsou progresivní, což zajišťuje plynulý chod v průběhu celého zdvihu vidlice – měkká na začátku a tvrdší ve větším zanoření, aby se předešlo propružení na doraz.
Zadní kolo krotí špičkový plynový tlumič WP APEX s progresivní pružinou a nastavením předpětí. Díky tomu motocykl KTM 790 DUKE nabízí sportovní jízdní vlastnosti, aniž by tě připravil o pohodlí na delších cestách.
Motocykl KTM 790 DUKE je vybaven extrémně lehkými litými koly vyrobenými pomocí procesu nízkotlakého lití. Nejenže pomáhají snižovat celkovou hmotnost stroje, ale také minimalizují neodpruženou rotující hmotnost. Obouvají pneumatiky MAXXIS Supermaxx ST.
Maximální zpomalení u KTM 790 DUKE zajišťují dva radiálně upevněné čtyřpístkové pevné třmeny a dva kotouče o průměru 300 mm. Vzdálenost přední brzdové páky od řídítek lze nastavit, aby byla snadno v dosahu pro všechny jezdce. Přední brzda získává účinnou podporu od kotoučové brzdy na zadním kole, která je vybavena jedním kotoučem a jednopístkovým plovoucím třmenem.
KOLA | Kola ze slitiny hliníku |
TLUMIČ VÝFUKU | Nerezový ocelový primární tlumič a sekundární tlumič |
ROZVOR | 1.475 mm |
KONSTRUKCE ZADNÍ VZPĚRY RÁMU | Hliník, s povrstvením práškovou technologií |
VZTŘIKOVÁNÍ | DKK Dellorto (Throttle body 46mm) |
PRIMÁRNÍ POHON | 39:75 |
SEKUNDÁRNÍ PŘEVODOVÝ POMĚR | 16:41 |
STLAČENÍ | 12.7 |
ROZMĚRY PNEUMATIK | 120/70; 180/55 |
ROZMĚRY KOL | 3.50 x 17"; 5.50 x 17" |
CO2 EMISE | 108 g/km |
EMS | Bosch EMS s RBW |
CHLAZENÍ | Chlazený kapalinou s tepelným výměníkem voda/olej |
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.) | 14 l |
KROUTÍCÍ MOMENT | 87 Nm |
MAZÁNÍ | Nucené olejové mazání se 2 olejovými čerpadly |
BARVA | ORANGE |
DRUH KONSTRUKCE | 2válcový 4dobý řadový twin |
PROVEDENÍ RÁMU | Chrom-molybdenový ocelový rám využívající motor jako zátěžový prvek, obalovaný práškem |
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY | 300 mm |
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY | 240 mm |
PŘEDNÍ BRZDA | 2x radiálně namontovaný 4pístový brzdový třmen |
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ | WP APEX 43 |
PŘEVODOVKA | 6stupňová |
ŘETĚZ | 520 X-Ring |
MODELOVÝ ROK | 2025 |
SPOJKA | Cable operated PASC slipper clutch |
SPOTŘEBA PALIVA | 4.6 l/100 km |
STARTÉR | Elektrický startér |
SUCHÁ HMOTNOST | 169 kg |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | WP APEX - Monoshock |
KAPACITA BATERIE | 10 Ah |
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ | 66 ° |
VRTÁNÍ | 88 mm |
VÝKON | 70 kW |
VÝROBCE | KTM Sportmotorcycle GmbH |
VÝŠKA SEDADLA | 825 mm |
ZADNÍ BRZDA | Jednopístkový plovoucí brzdový třmen, brzdový kotouč |
SVĚTLÁ VÝŠKA | 186 mm |
ZDVIH | 65.7 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) | 140 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) | 150 mm |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 799 cm3 |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 790 |