Motocykl KTM 790 ADVENTURE 2025 je navržen tak, aby s ním bylo expediční cestování v jedné stopě jednodušší. Schopný, pohodlný a úsporný - nejen že splňuje všechny parametry expedičního motocyklu, ale navíc je všechny překonává. Zaujme paralelním dvouválcem s hutným krouťákem a nejmodernější elektronickou výbavou. Jde tak o ideální stroj pro jezdce, kteří chtějí vyrazit na výpravu.
KTM pomůcky pro jezdce jsou vyvinuty tak, aby zlepšily celkový ADVENTURE zážitek tím, že ti poskytnou ještě lepší kontrolu v různých jízdních situacích. Nechybí ABS, MTC nebo speciální JÍZDNÍ REŽIMY, díky nimž ze svého stroje vydoluješ naprosté maximum, ať už při jízdě po asfaltu nebo v drsném terénu.
Nejnovější generace MTC od KTM zlepšuje trakci prostřednictvím pokročilé jednotky 6D IMU (Inertial Measurement Unit). Nejenže reguluje a ovládá jakýkoli prokluz zadního kola, ale také zabraňuje nekontrolovanému zvedání předního kola. Tyto dvě síly dohromady zajišťují motocyklu tu nejlepší možnou akceleraci. V kombinaci s dalšími daty ze senzoru náklonu pak dokáže tento systém detekovat a kontrolovat zvedání předního kola při přidání plynu a zajišťuje nejen příkladnou stabilitu, ale také plynulé dosednutí kola na vozovku i akceleraci.
Díky 9,3MP jednotce ABS můžeš jít tvrdě na brzdy s naprostou jistotou. Jezdci mohou využívat maximální brzdný výkon i při zatáčení, protože 6D senzor se o všechnu těžkou práci postará sám. 6D senzor nepřetržitě monitoruje a vyhodnocuje aktuální jízdní dynamiku motocyklu, zvyšuje bezpečnost a zajišťuje vyšší stabilitu při brzdění. Takto pokročilá technologie ABS dosud nemá konkurenci. Zajišťuje přesné a efektivní brzdění a maximální úroveň bezpečnosti.
Pří vývoji dvoudílného sedla modelu KTM 790 ADVENTURE se myslelo nejen na jezdce, ale také na spolujezdce. Pro dobrodružnější jízdy v terénu je k dispozici jednodílné Rally sedlo. Další varianty najdeš v katalogu dílů a příslušenství KTM PowerParts.
Režim Offroad ABS se u motocyklu KTM 790 ADVENTURE zapne automaticky, jakmile zvolíš jízdní režim Offroad nebo volitelný režim Rally. To znamená, že funkce ABS na předním kole je omezená a na zadním kole je pak zcela deaktivovaná, aby mohl jezdec využívat skluz zadního kola při průjezdu zatáčkami. Stručně řečeno – více brzdné síly a kontroly v terénu, když to potřebuješ, a možnost drtit to na trailu, když brzdit nepotřebuješ.
Model KTM 790 ADVENTURE obouvá offroadové pneumatiky PIRELLI SCORPION STR. Jedná se o ideální volbu pro jezdce, kteří hledají vysokou odolnost, dobrou ovladatelnost a dlouhou životnost při jízdě na zpevněném povrchu a kteří zároveň ocení možnost s lehkostí zdolávat terén a traily.
Vepředu se činí nastavitelná upside-down vidlice WP APEX s otevřenou patronou a průměrem noh 43 mm, která je vyladěna speciálně pro expediční jízdy. Vidlice zaujme split konstrukcí, což znamená, že jedna noha se stará o tlumení stlačení a druhá o tlumení odskoku. Zdvih vidlice je 200 mm. Vzadu jí sekunduje tlumič WP APEX, který se stará o to, aby byla jízda klidná, a zajišťuje pro KTM typickou kombinaci špičkového výkonu odpružení a vysokého komfortu i při celodenní jízdě.
Výrazná přední vidlice dodává modelu KTM 790 ADVENTURE pravý READY TO RACE vzhled. Konstrukce pod kapotáží využívá dvě vyztužené hliníkové konzoly, které zajišťují maximální tuhost přední masky, větrného štítku i přístrojového panelu. V kombinaci s odolnou in-mold grafikou a nízko umístěným blatníkem, který eliminuje odstřikující vodu a bláto na minimum, je motocykl KTM 790 ADVENTURE připraven na jakékoli dobrodružství.
KTM 790 ADVENTURE je stoprocentně READY TO RACE a přijíždí ve dvou nových barevných provedeních. Namísto běžných nálepek je grafika vyrobena pomocí technologie in-mold, která nabízí vyšší kvalitu provedení a především odolnost.
Motocykl KTM 790 ADVENTURE je po vzoru rallyových speciálů KTM vybaven vyšším štítkem pro lepší ochranu proti větru s optimalizovanou aerodynamikou.
Se špičkovým TFT displejem s úhlopříčkou 5" budeš mít dokonalý přehled o všem podstatném. Každá funkce se zobrazuje pomocí přehledné infografiky motocyklu, aby jezdec přesně věděl, kde najde příslušné nastavení. Displej z lepeného minerálního skla zajišťuje optimální odolnost vůči poškrábání i nechtěným odleskům. Volitelná jednotka Connectivity Unit umožňuje propojení mezi aplikací KTMconnect a TFT displejem motocyklu prostřednictvím Bluetooth, na kterém lze zobrazovat podrobné pokyny navigace Turn-by-Turn+, hudbu, příchozí hovory nebo získat rychlý přístup k asistenční službě KTM.
Díky spoilerům na nádrži a bočním panelům, které jsou vzadu mírně širší než sedlo, je zdolávání dlouhých cest do neznáma snadnější, protože jezdec má větší svobodu pohybu. Rovněž pomáhají eliminovat opotřebení sedla. Tenká konstrukce palivové nádrže je optimalizována s ohledem na přesné řízení a kontrolu nad motocyklem při jízdě ve stupačkách.
Motocykl KTM 790 ADVENTURE přijíždí na trail s bezkonkurenční technologií. Je vybaven celým arzenálem jízdních asistentů, jízdních režimů, systémem ABS i kontrolou trakce – a nechybí ani možnost připojení smartphonu. Jedná se o špičkovou mašinu z kategorie středních adventure strojů. Jízdní zážitky lze dále vylepšit pomocí volitelných doplňků, jako je například Quickshifter+ nebo tempomat. Novinkou je také režim Demo, který jezdcům umožní vyzkoušet si všechny technologie během prvních 1500 km.
Celková geometrie modelu KTM 790 ADVENTURE byla navržena s ohledem na snadné ovládání, pohodlí při delších výpravách a bezkonkurenční schopnosti v terénu. Při konstrukci se dbalo zejména na pevnost, proto je použit trubkový rám z chrom-molybdenové oceli, a motor představuje stěžejní prvek snižující hmotnost a celkové rozměry stroje. Chrániče motoru ti dodají větší pocit klidu, když už se s motorkou dostaneš mimo trail. Veškeré designové a konstrukční inovace jsou podřízeny kompaktním rozměrům a nízké hmotnosti.
S lehkou a pevnou konstrukcí je pomocný rám dokonale vybavený na dobrodružství. Motocykl pod tebou musí něco vydržet. Ocelový příhradový pomocný rám je kompaktní, lehký a také dostatečně odolný, aby unesl plná zavazadla a spolujezdce i v náročných podmínkách extrémních expedičních jízd.
Motocykl KTM 790 ADVENTURE je díky high-end tlumiči řízení pevný jako skála v jakékoli rychlosti. Tlumič řízení zajišťuje v každé situaci neochvějný klid, protože udržuje přední kolo zcela stabilní i při průjezdu ostrými zatáčkami nebo při jízdě na nerovném povrchu.
KOLA | Kola s drátěným výpletem s hliníkovými bezdušovými ráfky |
TLUMIČ VÝFUKU | Nerezový ocelový primární tlumič a sekundární tlumič |
ŘÍDÍTKA | Tapered aluminum O 28/22 mm |
ROZVOR | 1509 mm |
KONSTRUKCE ZADNÍ VZPĚRY RÁMU | Chromium-Molybdenum-Steel trellis, powder coated |
VZTŘIKOVÁNÍ | DKK Dellorto (Throttle body 46mm) |
PRIMÁRNÍ POHON | 45:16 |
SEKUNDÁRNÍ PŘEVODOVÝ POMĚR | 16:45 |
STLAČENÍ | 12.5 |
ROZMĚRY PNEUMATIK | 90/90; 150/70 |
ROZMĚRY KOL | 2.50 x 21"; 4.50 x 18" |
CO2 EMISE | 100 g/km |
EMS | Bosch EMS s RBW |
CHLAZENÍ | Chlazený kapalinou s tepelným výměníkem voda/olej |
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.) | 20 l |
KROUTÍCÍ MOMENT | 87 Nm |
MAZÁNÍ | Nucené olejové mazání se 2 olejovými čerpadly |
BARVA | ORANGE |
DRUH KONSTRUKCE | 2válcový 4dobý řadový twin |
PROVEDENÍ RÁMU | Chrom-molybdenový ocelový rám využívající motor jako zátěžový prvek, obalovaný práškem |
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY | 320 mm |
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY | 260 mm |
PŘEDNÍ BRZDA | 2 x 4-piston caliper, radially mounted, brake disc |
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ | WP APEX 43 |
PŘEVODOVKA | 6stupňová |
ŘETĚZ | 520 X-Ring |
MODELOVÝ ROK | 2025 |
SPOJKA | Cable operated PASC slipper clutch |
SPOTŘEBA PALIVA | 4.3 l/100 km |
STARTÉR | Elektrický startér |
SUCHÁ HMOTNOST | 203 kg |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | WP APEX - Monoshock |
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ | 64.1 ° |
VRTÁNÍ | 88 mm |
VÝKON | 70 kW |
VÝROBCE | KTM Sportmotorcycle GmbH |
VÝŠKA SEDADLA | 840/860 mm |
ZADNÍ BRZDA | 2 piston floating caliper, brake disc |
SVĚTLÁ VÝŠKA | 233 mm |
ZDVIH | 65.7 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) | 200 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) | 200 mm |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 799 cm3 |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 790 |