S KTM 390 DUKE se svět kolem vás stane vaším vlastním gymkhanou. Tento středně těžký bruiser, který přináší výjimečnou hbitost, lehkou ovladatelnost a působivý výkon, je připraven čelit jakýmkoli zvratům nebo zatáčkám. Model 2025 KTM 390 DUKE s nejmodernějšími pomůckami pro jezdce, nastavitelným odpružením a agresivním vzhledem má korunu, když přijde na asfalt.
Motocykl KTM 390 DUKE je vybaven 43mm vidlicí WP APEX využívající otevřenou cartridge, která nabízí nastavení předpětí i odskoku. Snadno tak najdeš perfektní balanc mezi střelbou po oblíbené asfaltce a technickými průjezdy zatáček smykem na oblíbené trati. Vzadu pak pracuje tlumič WP APEX Separate, u kterého lze také nastavovat předpětí a odskok, a najít tak ideální rovnováhu mezi komfortem a trakcí.
Všechny důležité informace hned po ruce. KTM 390 DUKE je vybaven zcela novým 5" TFT přístrojovým panelem z lepeného skla. Ten je spojen s novými 4směrnými přepínači nabídek, které umožňují snadné ovládání všech funkcí motocyklu – a dokonce i připojeného smartphonu. Když už jsme to nakousli, věz, že všechny modely DUKE nové generace nabízejí konektivitu se smartphonem, takže si jezdec může přehrávat hudbu, vyřizovat příchozí hovory a používat podrobnou navigaci.
KTM 390 DUKE patří do kategorie NAKED a vůbec se za to nestydí. KTM 390 DUKE si zachovává charakteristické tvary, žraločí rysy, viditelné otvory pro přívod vzduchu a lakovanou plochu kolem hlavního světlometu, které mu zaručují agresivní vzhled. Celkový vzhled doplňuje nová ocelová palivová nádrž, probarvené plasty a externí LED poziční světla.
Prémiový vzhled je u modelu KTM 390 DUKE součástí standardní výbavy. Vysoce kvalitní vícevrstvý lak nanášený za mokra v novém odstín Electronic Orange (oranžová) nebo Atlantic Blue (modrá) s grafikou překrytou bezbarvým lakem perfektně zdůrazňuje unikátní texturovaný potah sedla DUKE. Ale nenech se zmást, tohle je 100% DUKE se 110% schopnostmi ve městě.
KTM 390 DUKE využívá nejnovější generaci motorů Lc4c se zdvihovým objemem 399 cm3, které oproti předchůdcům nabízejí vyšší výkon, plynulejší zrychlení a nižší celkovou hmotnost. KTM 390 DUKE těží se svých zkušeností v maloobjemové třídě a je nově vybaven vylepšenou převodovkou, modernizovanou hlavou válců a splňuje emisní normu EURO 5.2. A zmínili jsme, že je také READY TO RACE?
S motocyklem KTM 390 DUKE má jezdec k dispozici několik jízdních režimů pro různé jízdní situace. Režim STREET, který je aktivován jako standardní, využívá veškerý výkon modelu KTM 390 DUKE, zatímco v režimu RAIN je výkon mírně přiškrcen v zájmu lepší kontroly při jízdě za mokra. Oba režimy lze snadno přepínat pomocí TFT displeje.
TRACK Screen transformuje grafiku 5" TFT displeje do závodniho zamereni, zvëtsuje otáckomër, ukazuje meric kruhú, zobrazuje vybrany prevodovy stupen, zmensuje velikost rychlostniho ukazatele a zobrazuje preferovaná nastaveni asistence pro jezdce. Navíc umoznuje TRACK Screen jezdcúm spustit kontrolu startu.
Připrav se vyrazit jako střela, protože KTM 390 DUKE vůbec poprvé přijíždí vybaven funkcí launch control ve standardu. Při aktivaci této funkce se motor vytočí na 7 000 ot./min, škrticí klapka se zcela otevře a bude čekat jen za sepnutí spojky.
Všechny modely KTM DUKE jsou vybaveny výkonnými LED světlomety vpředu i vzadu, které perfektně rozříznou tmu. Nejenže skvěle poslouží za horšího osvětlení, ale také zajišťují dobrou viditelnost při jízdě v hustém provozu nebo v mlze.
Díky mírně delšímu rozvoru, upravené výšce sedla a nové geometrii rámu nabízí modely řady DUKE výrazně vylepšené vlastnosti při průjezdu zatáčkami, vyšší stabilitu a lepší ovladatelnost. To v kombinaci s již tak vynikající pověstí coby THE CORNER ROCKET a agresivní polohou při sezení znamená, že KTM 390 DUKE stanovuje měřítka v kategorii motocyklů NAKED.
Sedlo s vyšším polstrováním a užším profilem pro jezdce i spolujezdce zajišťuje celkově vyšší komfort a lepší ergonomii. Potřebuješ sedlo níž nebo naopak výš? Model KTM 390 DUKE má standardní výšku sedla 820 mm, ale lze ji snadno snížit na 800 mm pomocí volitelného sedla KTM PowerParts.
Nové lehké držáky stupaček z kovaného hliníku a drážkované stupačky zaručují jezdcům dokonalý grip i při ostré jízdě. Stupačky obráběné pomocí CNC najdeš v katalogu dílů KTM PowerParts.
Nový design využívá dvoudílnou konstrukci: zbrusu nový příhradový hlavní rám doplňuje podsedlový rám z tlakově odlévaného hliníku. Zadní tlumič zaujme excentrickým umístěním, které umožňuje použití většího airboxu a také snížení výšky sedla. Zároveň přispívá k agresivnímu postoji modelu DUKE. Rám však není jen designovým prvkem, jeho primárním účelem je přispívat k lepší dynamice motocyklu zvýšením torzní tuhosti, lepší agilitě a větší zpětné vazbě od podvozku.
Nově tvarovaná kyvná vidlice z litého hliníku představuje pevnou a odolnou platformu pro zadní odpružení. Přímý úchyt pro tlumič je nyní odsazen do strany, což přispívá k super závodnímu vzhledu. Rovněž tak vznikl dodatečný prostor pro nový tlumič výfuku, který zajišťuje výraznější charakter.
Vepředu pracuje 43mm vidlice WP APEX využívající otevřenou cartridge se 150 mm zdvihu a nastavitelnou kompresí i odskokem.
Vzadu pak najdeš excentricky uchycený tlumič WP APEX Separate se zdvihem 60 mm, který zajišťuje zdvih zadního kola 150 mm. U tlumiče lze nastavit předpětí a také odskok pomocí klikacího kolečka s 5 polohami.
Motocykly řady KTM DUKE se zaměřují na snížení hmotnosti tam, kde to má největší smysl, vývojáři se proto soustředili na snížení neodpružené hmotnosti pomocí lehkých ráfků kol obutých do pneumatik Michelin. Tím se zlepšila nejen celková ovladatelnost, ale také ochota stáčet se do zatáček a dochází k menšímu namáhání komponent, jako jsou osy a ložiska.
KTM 390 DUKE spoléhá na 320mm přední brzdové kotouče s novými radiálními čtyřpístkovými třmeny. Nový design s sebou přináší větší kotouče, které přispívají k nižší provozní teplotě a brzdy zaujmou lepší odolností vůči vadnutí a také delší životností brzdových destiček. O krocení zadního kola se pak stará 240mm kotouč a dvoupístkový třmen, který nabízí tytéž výhody jako přední brzda. Ve standardu jsou k dispozici také funkce Cornering ABS a SUPERMOTO ABS.
ROZVOR | 1357 mm |
VZTŘIKOVÁNÍ | Bosch EFI (škrtící klapka 46 mm) |
STLAČENÍ | 12.6 |
ROZMĚRY PNEUMATIK | 110/70; 150/60 |
CO2 EMISE | 79 g/km |
EMS | Bosch EMS s RBW |
CHLAZENÍ | Kapalinové chlazení |
KROUTÍCÍ MOMENT | 39 Nm |
MAZÁNÍ | Mokrá jímka |
BARVA | WHITE |
DRUH KONSTRUKCE | 1válcový, 4dobý motor |
PROVEDENÍ RÁMU | Ocelový mřížový rám, obalovaný práškem |
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY | 320 mm |
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY | 240 mm |
PŘEDNÍ BRZDA | Čtyřpístkový radiální pevný brzdový třmen |
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ | WP APEX 43 |
PŘEVODOVKA | 6stupňová |
ŘETĚZ | 520 X-Ring |
MODELOVÝ ROK | 2025 |
SPOTŘEBA PALIVA | 3.4 l/100 km |
STARTÉR | Elektrický startér |
KAPACITA BATERIE | 8 Ah |
VRTÁNÍ | 89 mm |
VÝKON | 33 kW |
VÝROBCE | KTM Sportmotorcycle GmbH |
VÝŠKA SEDADLA | 820/800 mm |
ZDVIH | 64 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) | 150 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) | 150 mm |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 398.7 cm3 |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 390 |