Model 2025, který je díky motoru LC8 V-twin považován za nejradikálnější vůz kategorie Sport Tourer, toto měřítko přebírá a rozbíjí na kusy.
Je výkonnější, lehčí a přichází jako technicky nejvyspělejší motocykl ve svém tržním segmentu, jehož základem je neuvěřitelná dynamika.
Jezdci, kteří hledají motocykl, jenž by dokázal najít rovnováhu mezi divokou jízdou a maximálním komfortem při sportovním cestování, nemusí hledat dál. Říkej mu prostě ADRENALINOVÝ EXPRES.
Nejnovější generace odpružení WP Semi Active Technology (SAT) modelu KTM 1390 SUPER DUKE GT je elektronicky řízená a její nastavení lze chytře měnit prostřednictvím přístrojové desky motocyklu – včetně několika standardních režimů, v nichž si jezdec může zvolit požadovaný pocit. Konfigurovatelné jízdní režimy jsou také velmi intuitivní a zlepšují výkon i bezpečnost. Kromě toho jsou hydraulické páky spojky a brzdy plně nastavitelné, zatímco páka řazení a zadní brzdy je plně nastavitelná pomocí excentru. Navíc si můžeš najít své maximální pohodlí díky nastavitelným řídítkům, která lze nastavit v rozmezí 22 mm vpředu a vzadu. Nastav je podle svých požadavků a vydej sena cestu!
Nový intuitivní design, který se může pochlubit obrovskou konektivitou, zahrnuje nový 8,88palcový dotykový displej TFT (H88), zvýrazněný zkrácenou a snadněji použitelnou strukturou menu, kterou jezdci ocení. Od vylepšených bezpečnostních prvků až po špičkovou funkčnost a lepší čitelnost má jezdec na dosah ruky zážitek z jízdy READY TO RACE. Nechybí ani nabíjení telefonu přes USB-C a možnost připojení aplikace KTMconnect pro chytré telefony přes Bluetooth – včetně důležitých navigačních funkcí.
Poté, co jsme zapracovali na každém úhlu pohledu na KTM 1390 SUPER DUKE GT, je výsledek jasný – čistý, sofistikovaný Sport Tourer s vynikající ergonomií. Jeho postoj je zdatnější a agresivnější než kdykoli předtím, kdy byla pro jezdce hlavní prioritou funkčnost. Nižší profil a zvýrazněný, kompaktnější podvozek rychle upevňují pozici motocyklu, který zvládne vše, od závodních dnů až po nekonečné hodiny na otevřené silnici.
Design světlometů se změnil, je agresivnější a účelnější. Díky dvěma centrálním světelným jednotkám LED, které fungují jako potkávací a dálková světla, budou mít jezdci k dispozici větší zorné pole až 90 stupňů a lepší osvětlení blízkého pole. Jeho charakteristické světlo pro denní svícení (DRL) se automaticky přizpůsobuje intenzitě, zatímco přepracovaná LED světla s přisvěcováním zatáček umocňují efekt. Přidej novou animaci světlometů se startovací sekvencí LED světel a světlem pro navádění domů Coming Home a technologie je na zcela nové úrovni.
Sdílí stejný motor jako KTM 1390 SUPER DUKE R EVO a díky točivému, silnému a vzrušujícímu charakteru, který vytváří nejnovější verze motoru LC8, je připraven k okamžitému výkonu. Díky zdvihovému objemu motoru 1 350 cm3 se zvýšil výkon a točivý moment v celém rozsahu, což okamžitě pocítíš při rychlém otočení plynovou rukojetí. Chlazení, optimalizace a výkon byly vylepšeny, nezapomnělo se ani na servisní prohlídky a servisní intervaly se zdvojnásobily na 60 000 km (z 30 000 km).
Od standardních režimů Rain, Street a Sport až po nový koncept volitelných konfigurací Custom a Track model KTM 1390 SUPER DUKE GT přímo křičí personalizací. Režimy byly zcela přepracovány a poskytují jezdci ještě lepší zpětnou vazbu. Dobrou zprávou je, že kontrola trakce je méně rušivá ve všech režimech a navíc je ochrana proti přetočení hedvábně hladká. Každý režim má svůj vlastní dynamický charakter, který ti dává naprostou kontrolu.
Režim Track, včetně volitelného nastavení Performance, nabízí lepší čitelnost přístrojového panelu – díky zvětšeným údajům a ikonám – a eliminuje potřebu sekundárních informací. Do hry vstupuje systém Launch Control, funkci blokování jízdy na zadním kole lze vypnout a funkce tempomatu jsou odsunuty stranou. A výsledek? Jezdci se mohou soustředit výhradně na čistou podstatu rychlosti.
Na otevřené silnici si jezdec zaslouží dokonalou navigaci, a přesně to KTM 1390 SUPER DUKE GT nabízí. Od plánování trasy z bodu A do bodu B přes aktivní navádění až po zobrazení mapy – navigace je bezproblémová, přizpůsobitelná tvým potřebám a obsahuje také nabídku výchozího nastavení pro zákazníky.
Je to superrychlý silniční motocykl, který je postaven tak, aby vedl segment Sport Tourer, a přitom je stále velmi schopný na okruhu. Nelze popřít, že laťka byla podstatně zvýšena. Cílem je výkon, a proto je možné přizpůsobit se agresivnímu stylu jízdy. Nevzdává se však ani výjimečného pohodlí – řídítka lze otočit dopředu pro vzpřímenější jízdní pozici a nechybí ani plexi štít, který lze nastavit do vysoké a nízké polohy, čímž se ještě více zvýrazní jeho sportovní, cestovní zaměření.
Sedlo s výškou 834 mm opět staví do popředí výkon, ale zároveň je pohodlné pro celodenní jízdu. Cestování si užijí i cestující, kteří mají k dispozici sedadlo pro spolujezdce, které bylo navrženo pro reálný svět a je skutečně použitelné pro vytoužené delší společné cesty.
Pokud jde o Sports Touring, je umístění stupaček klíčové. V případě modelu KTM 1390 SUPER DUKE GT se také ve velké míře myslelo na úhel náklonu, když se tempo zvýší. K dispozici jsou režimy Road nebo Track, Comfort a Attack.
Vzhledem k tomu, že jízdní vlastnosti jsou na prvním místě, pomáhá motor zvyšovat torzní tuhost, která je nyní třikrát vyšší než u modelu KTM 1290 SUPER DUKE GT. Spolu s nižším těžištěm a cílem zdokonalit spojení mezi rámem, kyvnou vidlicí, trojitými třmeny a vidlicí se zvýšila přesnost a zpětná vazba přední pneumatiky je lepší než kdykoli předtím. Stabilita se zvýšila a rovnováha mezi pohodlím a závoděním s časem na trati byla optimalizována.
Je vybaven jednostranně vyztuženou kyvnou vidlicí s minimální hmotností a výjimečnou torzní a axiální tuhostí. V porovnání s předchozím modelem se z velké části nezměnil, ale nadále podporuje stabilitu úhlu náklonu a zpětnou vazbu od zadního kola. Navíc byla poloha kyvné vidlice navržena tak, aby se chovala neutrálně proti kývání, což zvyšuje rovnováhu při zrychlení.
Model KTM 1390 SUPER DUKE GT je vybaven technologií WP APEX Semi Active Technology (SAT), což je nejpokročilejší systém odpružení na trhu. Jeho vidlice WP APEX SAT má novou patentovanou konstrukci příčné tyče, která je výrazně lehčí než předchozí generace vidlice SAT a využívá konstrukci Open Cartridge. Jezdec pocítí vynikající, přesnější a konzistentnější chování, které zvyšuje sebedůvěru a splňuje požadavky i těch nejzkušenějších jezdců.
Konstrukce tlumičů WP APEX SAT, včetně elektronicky řízeného tlumení a hydraulického regulátoru předpětí, je vybavena funkcí Dual Compression Control (DCC) s poloaktivním ventilem. Tento ventil určený pro model KTM 1390 SUPER DUKE GT je více zaměřen na výkon a vylepšený snímač měří dráhu a zrychlení, aby bylo zajištěno přesné ovládání ventilu. Jeho geometrie je nastavitelná pomocí předpětí, což zvyšuje možnosti přizpůsobení. Pokročilejší, vyspělejší a výkonnější než cokoli podobného.
Lehké ráfky s promyšleným konstrukčním postupem pro dosažení optimální pevnosti/tuhosti byly přeneseny na model pro rok 2025 a i nadále nabízí mimořádné vlastnosti, avšak nové pneumatiky Michelin Power 6 – 120/70-ZR17 vpředu a 190/55-ZR17 vzadu – jsou o 1,2 kg lehčí než předchozí specifikace. Vylepšení jsou zřejmá díky technologii dvojité směsi, která nabízí lepší přilnavost v přímém směru i v zatáčkách.
Modernizovaný brzdový systém Brembo je oblíbenou novinkou modelu KTM 1390 SUPER DUKE GT 2025, v čele s brzdovým válcem, který se sám odvzdušňuje a již nevyžaduje odvzdušňování brzd. Vpředu jsou čtyřpístkové monoblokové třmeny Brembo Stylema s plovoucími kotouči o průměru 320 mm, vzadu je dvoupístkový plovoucí třmen a kotouč o průměru 240 mm. Nová páčka ruční brzdy MCS (multi-click-system) zlepšuje nastavitelnost a systém je doplněn o ABS pro zatáčení a Supermoto ABS, stejně jako o nové režimy Supermoto+ ABS a Sport ABS. Výkon a bezpečnost jsou opět prvořadé.
KOLA | Kola ze slitiny hliníku |
TLUMIČ VÝFUKU | Stainless steel primary and secondary silencer with two catalytic converters |
ŘÍDÍTKA | Tapered aluminum O 28/22 mm |
ROZVOR | 1.491 mm |
KONSTRUKCE ZADNÍ VZPĚRY RÁMU | Cast aluminium / Composite |
VZTŘIKOVÁNÍ | Keihin EFI (throttle body 60 mm) |
PRIMÁRNÍ POHON | 40:76 |
SEKUNDÁRNÍ PŘEVODOVÝ POMĚR | 17:38 |
STLAČENÍ | 13.2 |
ROZMĚRY PNEUMATIK | 120/70; 200/55 |
ROZMĚRY KOL | 3.50 x 17"; 6 x 17" |
CO2 EMISE | 139 g/km |
EMS | Keihin EMS s RBW a tempomat, dvojité zapalování |
CHLAZENÍ | Chlazený kapalinou s tepelným výměníkem voda/olej |
KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.) | 19.5 l |
KROUTÍCÍ MOMENT | 145 Nm |
MAZÁNÍ | Nucené olejové mazání se 3 olejovými čerpadly |
BARVA | ORANGE |
DRUH KONSTRUKCE | 2-cylinder, 4-stroke, V 75° |
PROVEDENÍ RÁMU | Chromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated |
PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY | 320 mm |
PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY | 240 mm |
PŘEDNÍ BRZDA | 2 x Brembo Stylema Monobloc four piston, radially mounted caliper |
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ | WP APEX-USD O 48 mm, semi-active (Gen 3) |
PŘEVODOVKA | 6stupňová |
ŘETĚZ | 525 X-Ring |
MODELOVÝ ROK | 2025 |
SPOJKA | PASC slipper clutch, hydraulically operated |
SPOTŘEBA PALIVA | 5.9 l/100 km |
STARTÉR | Elektrický startér |
SUCHÁ HMOTNOST | 213 kg |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | WP APEX-linkage shock, semi-active (Gen 3) |
KAPACITA BATERIE | 11.2 Ah |
ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ | 65.3 ° |
VRTÁNÍ | 110 mm |
VÝKON | 140 kW |
VÝROBCE | KTM Sportmotorcycle GmbH |
VÝŠKA SEDADLA | 834 mm |
ZADNÍ BRZDA | Dvoupístkový pevný brzdový třmen Brembo, brzdový kotouč |
SVĚTLÁ VÝŠKA | 149 mm |
ZDVIH | 71 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) | 125 mm |
ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) | 140 mm |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 1350 cm3 |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 1390 |